Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności dla strony internetowej https://bip.cuw.boguchwala.pl/

Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała (CUW Boguchwała) <p>Gmina Boguchwała zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.</p>
Adres strony: https://bip.cuw.boguchwala.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2024-03-05.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-05.

Status zgodności z ustawą

<p>Strona internetowa jest czesciowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot&oacute;w publicznych.Treści niedostępne:pliki tekstowe typu DOC nie posiadają poprawnej struktury i formatowania, serwis zawiera dokumenty PDF, kt&oacute;re powstały na podstawie błędnie przygotowanych dokument&oacute;w word lub są skanami dokument&oacute;w, brak odpowiedniej struktury nagł&oacute;wkowej artykuł&oacute;w, część plik&oacute;w nie jest dostępnych cyfrowo. Wyłączenia: mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, większość film&oacute;w została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą z serwisu You Tube i nie mają dołączonych napis&oacute;w dla os&oacute;b głuchych.</p>

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-05
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-05
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony.

SHIFT + S - przejście do wyszukiwarki systemowej

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

<p>Informacje zwrotne i dane kontaktowe</p> <p>W przypadku problem&oacute;w z dostępnością serwisu CUW Boguchwała&nbsp; prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewelina Jasińska, e.jasinska@cuw.boguchwala.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 17 87 55 253. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.</p> <p>Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o kt&oacute;rą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz spos&oacute;b kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej spos&oacute;b przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie p&oacute;źniej niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.</p> <p>Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny spos&oacute;b dostępu do informacji.</p> <p>W przypadku, gdy podmiot publiczny odm&oacute;wi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.</p>.

Osoba kontaktowa: Ewelina Jasińska,
Email: e.jasinska@cuw.boguchwala.pl
Kontakt telefoniczny: 178755253.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

<p>Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o kt&oacute;rą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz spos&oacute;b kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej spos&oacute;b przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie p&oacute;źniej niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny spos&oacute;b dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odm&oacute;wi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.</p>

Dostępność architektoniczna

<p>&nbsp;Urząd Miejski w Boguchwale mieści się w 4 &ndash; kondygnacyjnym budynku&nbsp; przy ul. Suszyckich 33 w Boguchwale. Wejścia do budynku z poziomu gruntu od strony wschodniej i zachodniej. W budynku znajdują się wszystkie referaty. Budynek wyposażony jest w podjazd dla w&oacute;zk&oacute;w od strony wschodniej gdzie znajduje się wydzielone miejsce parkingowe dla os&oacute;b niepełnosprawnych. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.&nbsp; Budynek wyposażony w tablicę tyflograficzną z podstawowymi funkcjami obiektu, w tym o drogach ewakuacji.</p> <p>Pomieszczenia&nbsp; znajdujące&nbsp; się na parterze budynku&nbsp; oznaczone w alfabecie Braillea. Droga dojścia do&nbsp; Biura Obsługi Klienta w kolorach kontrastowych. Biuro Obsługi Klienta wyposażone w przenośny zestaw pętli indukcyjnej, ponadto&nbsp; na miejscu dostępny pracownik znający język migowy. W przypadku braku możliwości poruszania się, wszelkie sprawy można załatwić na parterze budynku po przywołaniu danego pracownika przez pracownika Biura Obsługi Klienta. Dopuszcza się wstęp z psem asystującym, Budynek posiada na parterze&nbsp; toaletę dostosowaną dla osoby na w&oacute;zku. Budynek nie posiada windy, brak systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.</p> <p>&nbsp;</p>

Aplikacje mobilne

mObywatel android (Google Play) - link: https://play.google.com/store/